?> }

اتوموسیون های اتومیشن مارکتینگ چگونه کار می کنند؟

وقتی به چالش‌های رایج که کسب ‌و کارهای اینترنتی با آن‌ها مواجه هستند نگاه می‌کنیم ، در اکثر مواقع به این نتیجه می رسیم که ایجاد سرنخ و درگیر نگه داشتن کاربران در طول بازدید از کسب و کار شما و طی کردن مسیر بازاریابی شما تا تبدیل آن کاربر به مشتری , همچنان در اولویت کسب و کار های اینترنتی می باشد.

برای طراحی و ایجاد مسیرهای بازاریابی دیجیتال نیاز به ایجاد محاوره و گفتگو در طی مسیر بازاریابی دیجیتال و نهایتا تبدیل کاربر به مشتری دارید .

تشخیص زمان و نوع گفتگو به نیاز به درک صحیح از کسب و کار و نوع مارکت آن دارد اما در اکثر مواقع درصد بالایی از این گفتگو ها و محاوره با کاربران را می توان با تحلیل کسب و کار اینترنتی و رصد و تحلیل کاربران و واکنش آنها نسبت به کسب و کار شما شناسایی و نسبت به طراحی کمپین در آن نقاط اقدام کنید .

اتومیشن مارکتینگ همراه مارکت

ابزار های اتوماسیون اتومیشن دیجیتال مارکتیگ

اتوماسیون اتومیشن دیجیتال مارکتینگ عموما با لید یا سرنخ های ( پیامک , ایمیل , پوش نوتیفیکیشن ) جذب شده از کاربران ارتباط خود را برقرار می کنند .این اتوماسیون های اتوماتیک می توانند استراتژی های مختلف بازاریابی که توسط مدیران کسب و کار طرحی و برنامه ریزی شده را بصورت اتوماتیک و با زمانبدی های دلخواه اجرا کند .

ابزار های اتوماسیون های اتومیشن مارکتینگ باید قابلیت رصد و جمع آوری داده از کاربران بصورت مجزا و دسته بندی شده را داشته باشند تا با توجه به داده های جمع آوری شده از کمپین های اجرا شده و دسته بندی کامل داده ها بتوان انواع کمپین های بازاریابی دیجیتال جدید را طراحی و اجرا کنید .

دسته بندی کاربران در اتوماسیون اتومیشن دیجیتال مارکتیگ

برای ایجاد کمپین های هدفمند و کارا در دیجیتال مارکتینگ کسب و کار ها نیاز دارند تا کاربران خود را بصورت دقیق رصد و تحلیل کنند و با داده های بدست امده از رفتار های کاربران با کسب و کار شما را بصورت دقیق دسته بندی کنید .

از مزیت های اصلی و کلی دسته بندی کاربران می توان به موارد زیر اشاره کنیم :

  • افزایش کارایی: دسته بندی کاربران می تواند به بازاریابان کمک کند تا کمپین های بازاریابی خود را به طور موثرتری هدف قرار دهند. این امر می تواند به صرفه جویی در زمان و هزینه کمک کند.
  • افزایش اثربخشی: دسته بندی کاربران می تواند به بازاریابان کمک کند تا محتوا و پیام های بازاریابی خود را با نیازهای مخاطبان هدف خود سازگار کنند. این امر می تواند به افزایش نرخ تبدیل و نرخ بازگشت سرمایه کمک کند.
  • افزایش رضایت مشتری: دسته بندی کاربران می تواند به بازاریابان کمک کند تا تجربه مشتری شخصی تری ایجاد کنند. این امر می تواند به افزایش رضایت مشتری و وفاداری مشتری کمک کند.

با استفاده از دسته بندی های صحیح و هدفمند برای کاربران، دیجیتال مارکتر ها می توانند کمپین های مارکتینگ یا بازاریابی خود را به طور موثرتر و شخصی تر هدف قرار دهند . این امر می تواند به افزایش کارایی، اثربخشی و رضایت مشتری کمک کند.

اگر بخواهیم بصورت خلاصه و کلی کارکرد اتوموسیون های اتومیشن دیجیتال مارکتینگ بخش بندی کنیم, شامل موارد زیر می باشد :

  • داده های کاربران کسب و کار شما را جمع آوری می کند : قبل از اینکه بتوانید کاربران خود را دسته بندی کنید، باید داده های خود را جمع آوری کنید. این داده ها می تواند شامل اطلاعات جمعیت شناختی، علایق و رفتارهای کاربران باشد.
  • از ابزارهای مناسب برای ایجاد محاوره استفاده می کند : ابزارهای دسته بندی کاربران زیادی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا کاربران خود را به طور موثر دسته بندی کنید. هنگام انتخاب ابزار، مهم است که ابزاری را انتخاب کنید که با نیازهای خاص شما سازگار باشد.
  • قابلیت ایجاد دسته بندی کاربران و رصد کاربران را دارا باشد : پس از جمع آوری داده ها، باید آنها را تجزیه و تحلیل کنید تا الگوها و روندها را شناسایی کنید. این به شما کمک می کند تا کاربران خود را به گروه های منطقی تقسیم کنید.
  • قابلیت ایجاد کمپین های جدید در دوره زمانی : پس از ایجاد دسته بندی های کاربر، باید کمپین هایی طراحی و داده های جمع آوری شده خود را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک موثرتر هستند. این به شما کمک می کند تا دسته بندی های کاربران خود را بهبود بخشید .

 

 

((همراه مارکت اولین پلاگین وردپرسی و وکامرسی دیجیتال مارکتینگ اتوماتیک در ایران))

 

نویسنده

امین اسماعیل زاده

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *