?> }

اتومیشن دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 

اتومیشن دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing Automation) به استفاده از نرم‌افزار  و ابزارهای خودکار برای اجرای انجام کارهای تکراری و زمان‌بر در مسیر فرایند بازاریابی دیجیتال گفته می‌شود. این نرم‌افزارها می‌توانند به شما کمک کنند تا کمپین‌های مختلف و کارایی در ایمیل،پیامک و تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، و سایر فعالیت‌های مسیر بازاریابی دیجیتال خود را به طور خودکار, اتوماتیک و هوشمند اجرا کنید.

 

اتومیشن دیجیتال مارکتینگ

 

اتومیشن دیجیتال مارکتینگ می تواند مزایای زیادی در ایجاد فرایند های بازاریابی از جذب لید تا ایجاد قیف فروش کاربرارن  ایفا کند اما اگر بخواهیم به چند مزیت بصورت کلی توجه کنیم حتما فاکتور های زیر از مهترین قسمت های تاثیر پذیر در فرایند بازاریابی محسوب می شود :

  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه : اتوماسیون های اتومیشن دیجیتال مارکتینگ می‌تواند به شما کمک کند تا با خودکار یا اتوماتیک کردن کردن کار های تکراری در دوره های زمانی در فرایند بازاریابی از جذب کاربر تا فروش می توانید به میزان زیادی در زمان و هزینه نیروی انسانی با خطای بالا صرفه جویی و به برای قسمت های مهم تر وقت گذاشته شود .
  • افزایش بهره‌وری : اتوماتیک یا خودکار کردن فرایند های تکراری و رصد و پایش دقیق داده ها در مسیر دیجیتال مارکتینگ می تواند به شما کمک کند تا کمپین‌های خود را به طور موثرتر و کارا تر برای بهرهوری بالاتر طراحی و اجرا کنید.
  • بهبود نتایج کمپین های دیجیتال مارکتینگ : اتوموسیون های اتومیشن دیجیتال مارکتینگ با نمایش نموداری و بصری تعاملات کاربران با سیستم می‌تواند به شما کمک کند تا نتایج کمپین‌های خود را تحلیل و بررسی و در نهایت بهبود بخشید.

انواع مختلفی از نرم‌افزار و ابزار اتوماسیون دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. برخی از این نرم‌افزارها برای کارهای خاص طراحی شده‌اند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند برای طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های بازاریابی استفاده شوند.

 

در اینجا چند نمونه از کاربردهای اتوماسیون اتومیشن دیجیتال مارکتینگ آورده شده است:

  • ایمیل مارکتینگ : اتوماتیک سازی فرایند محاوره با کاربر در مسیر بازاریابی دیجیتال توسط ایمیل
  • پیامک مارکتینگ : اتوماتیک سازی فرایند محاوره با کاربر در مسیر بازاریابی دیجیتال توسط پیامک
  • پوش نوتیفیکیشن مارکتینگ : اتوماتیک سازی فرایند محاوره با کاربر در مسیر بازاریابی دیجیتال توسط پیامک
  • تجزیه و تحلیل بازاریابی : اتوماسیون تجزیه و تحلیل بازاریابی می‌تواند به شما کمک کند تا داده‌های بازاریابی خود را جمع‌آوری و با نمودار های بصری و قابل فهم تجزیه و تحلیل و به بازسازی کمپین های قبلی و یا کمپین های جدید دیجیتال مارکتینگ خود بپردازید.

اگر به دنبال راه‌هایی برای بهبود کم کردن هزینه زمان و نیرو و خطای انسانی و بالا بردن کارایی و نتایج کمپین‌های بازاریابی دیجیتال خود هستید، اتوماسیون اتومیشن دیجیتال مارکتینگ یک گزینه عالی برای این مهم باشد.

در مقالات بعدی به بررسی دقیق تر و با جزئیات بیشتر به انواع این اتوماسیون های اتومیشن مارکتینگ و نحوه اجرای آن روی سیستم های مختلف خواهیم پرداخت .

 

نویسنده

امین اسماعیل زاده

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *