?> }
سئو آکادمی شیراز

اتوماتیک سازی فرایند های دیجیتال مارکتینگ با همراه مارکت

وقتی به چالش های رایج که کسب و کارهای اینترنتی با آنها مواجه هستند نگاه می کنیم ، در اکثر مواقع به این نتیجه می رسیم که ایجاد سرنخ کاربر و درگیر نگه داشتن کاربران بعد از ورود و در طول بازدید از سایت تا تبدیل آن به مشتری , همچنان در اولویت کسب و کار های اینترنتی و جزو مهم ترین کمپین های دیجیتال مارکتینگ می باشد. اما این مشغولیت را باید به گونه ای  طراحی کنید که کاربران دل به دل شما دهند و همراه شما در سایت حرکت کنند .

این یک تیر با قابلیت زدن دو هدف محصوب می شود زیرا بغیر از هدف اصلی که دیجیتال مارکتینگ هدفمند بوده توانسته ایم با حرکت درست کاربران روی سایت تاثیر به سزایی در رشد کلمات کلیدی در دسته بندی های اصلی و یا خدمات و محصولات ( url های اصلی )  روی موتور های جستجو داشته باشید و در نتیجه با داشتن کاربران سبز که از موتور های جستجو به سمت کسب و کار ما می آیند  کسب و کار پایدار تر و سئو سایت بهتری خواهیم داشت.

 

چالش های دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار های ایرانی

انفجار و عدم دسته بندی داده ها در کسب و کار اینترنتی

حتما برای شما اتفاق افتاده که برای انجام کار های دیجیتال مارکتینگ یک شرکت قراردادی می بندید و در اولین گام خود درخواست داده های ذخیره شده قبلی برای تحلیل داشته باشید , اما متاسفانه در اکثر مواقع با انفجار داده های جمع آوری در کسب و کار های اینترنتی مواجه می شوید که هیچکدام از فاکتور های زیر را ندارد :

1 – دسته بندی داده های کاربران حتی با دقت پایین

2 – یکجا سازی داده های کاربران ( عموما شرکت های واسط سرویس های ذخیره و مدیریت داده ها را انجام می دهند و بروی سایت نصب می شود مثل : سرویس پوش نوتیفیکیشن و یا ایمیل )

3 – هم پوشانی داده های کاربران ( بدلیل دسته بندی نشدن درست کاربران و ذخیره نشده داده ها بصورت یکجا هم پوشانی داده های کاربران بسیار زیاد است )

4 – از دست دادن دوره ای داده کاربران ( تغییر نیرو انسانی ,ثبت نادرست اکانت های موبایلی و سیستمی و … )

دسته بندی کاربران کسب و کار اینترنتی

دسته بندی کاربران را کجا باید انجام دهیم ؟

در هر کسب و کار اینترنتی که درست و بر پایه اصول جهانی دیجیتال مارکتینگ طراحی و اجرا شده مسیر تمام چنل های ورودی  کاربران به سایت می باشد و فرایند صحیح محاوره با کاربران در آنجا انجام می شود. زمانی که شما کاربران را به سایت می آورید می توانید با توجه به رفتار های آنها را طبقه بندی کنید.

عموما سایت ها با دو تکنولوژی در ایران طراحی و اجرا می شود

1- سایت هایی که با فریمورک های معروف مثل لاراول یا جنگو و .. که  قسمت فرانت و ادمین سایت از ابتدا طراحی میشود ( این نمونه سایت ها عموما برای استارت آپ هایی که موسس آنها برنامه نویس ها هستند تولید و توسعه پیدا می کند , قطعا مزایای زیادی خواهد داشت اما بزرگترین مشکل آن برای کسب و کار هایی هست که مدیران آنها هیچ و یا کمتر با دانش برنامه نویسی و وب آشنایی دارند )

2- سایت هایی که با سیستم محبوب مدیریت محتوا وردپرس کار طراحی و اجرا می شوند ( CMS وردپرس با قالب های متنوع و پلاگین های گوناگون و همچنین محبوبت و قیمت کمتر در دنیای وب بیشتر مورد توجه قرار گرفته )

فاکتور های عمومی دسته بندی کاربران

1- کابرانی که یکی از سر نخ های اطلاعاتی را به ما دادند ( ثبت نام در سایت , ثبت نام در خبر نامه , اجازه ثبت کوکی ها )

2- کاربرانی که چند سر نخ ارتباطی به ما داداند ( در هنگام مارکتینگ باید دقت کنیم که برای یک کاربر یک دیتا بصورت موازی با همه ابزار ها ارسال نشود(ضد تبلیغ).

3- کاربرانی که در یک دوره زمانی بدون در نظر گرفتن خرید به سایت ما سر میزنند

4- کاربرانی که تعداد صفحات بیشتری را در سایت ما طی می کنند

5- کاربرانی که به کال تو اکشن ها پاسخ مثبت می دهند

6- کاربرانی که سبد خرید رها شده دارند

7- کاربرانی که نسبت به جشنواره ها واکنش نشان می دهند اما به قیف فروش نمی رسند

8- کاربرانی که در یک دوره کوتاه خرید با مبلغ بیشتر از X داشتند.

9- کاربرانی که در یک دوره بلند مدت خریدی بیشتر از X داشتند.

10- کاربرانی که تعداد خرد های کوچک اما با بازه زمانی کوتاه مدت دارند

و …..

ما در اینجا عمومی ترین دسته بندی های کاربران را بیان کردیم قطعا بسته به نوع کسب و کار و موقعیت مکانی می توان تقسیم بندی های بیشتر و تخصصی تر انجام دهید.

رصد و تقسیم بندی کاربران بصورت بی نهایت تنظیمات برای تقسیم بندی داده های کاربران و همچنین صفحه فیلتر بر اساس سر نخ داده شده به سایت توسط کاربر  در پلاگین وردپرسی همراه مارکت قابل انجام است

این مقاله بصورت چند قسمته منتشر خواهد شد و در مقالات بعدی در خصوص  چالش های دیگر جمع آوری داده کاربران خواهیم گفت.

 

 

نویسنده

امین اسماعیل زاده

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *