?> }
جذب لید دیجیتال مارکتینگ در وردپرس

ابزار های جذب لید یا سر نخ در وردپرس و ووکامرس

 

جذب لید lead در دیجیتال مارکتینگ به چه معناست؟

فرض کنیم وارد یک هایپر مارکت لوازم خانگی بزرگ شدید و در ابتدای ورود یکی از کارشناسان سالن به شما نزدیک می شود و ضمن خوش آمد گویی از شما برای ارتباط بهتر و عضویت در جامعه آن کسب و کار شماره موبایل و یا ایمیل شما را دریافت می کند .

الان شما برای آن کسب و کار  یک لید lead  یا سرنخ محصوب می شوید که بر اساس رفتار های شما با با آن کسب و کار در مرحله های بعدی امتیاز بندی خواهید شد.

البته این تنها یک مثال بسیار ساده برای درک موضوع بود زیرا فاکتور های زیادی در هر کسب و کار برای تعیین زمان و فرایند جذب لید یا سر نخ کاربر مورد توجه قرار  گیرد .

جدب لید در همراه مارکت

در کسب و کار های اینترنی هم کاربر ها از چنل های مختلف ( موتور های جستجو , سوشیال ها و تبلیغات کلیکی و … ) به کسب و کار شما که همان سایت هست وارد می شوند و تا زمانی که اطلاعاتی از کاربران برای شما ثبت نشده باشد دسترسی شما برای بازاریابی اینترنتی این کاربران تقریبا غیر ممکن است . اینجاست که به فکر طراحی فرایند هایی خواهیم بود تا بتوانیم با ثبت اطلاعات توسط کاربر ارتباط خود را برای بازاریابی های آینده حفظ کنیم.

با نگاه اجمالی به کسب و کار های اینترنتی  ، در اکثر مواقع به این نتیجه می رسیم که ایجاد سرنخ کاربر و درگیر نگه داشتن کاربران در طول بازدید از سایت تا تبدیل آن به مشتری , همچنان در اولویت کسب و کار های اینترنتی می باشد. این مشغولیت را باید جوری طراحی کنید که کاربران دل به دل شما دهند و همراه شما در سایت حرکت کنند.

چه اطلاعاتی را در جذب لید یا سرنخ از کاربران دریافت می کنیم؟

اطلاعات دریافتی از جذب لید برای هر کسب و کار و هر منطقه می تواند متفاوت باشد مثلا برای یک سایت فروش نرم افزار شاید بهتر باشد با توجه به نوع کاربران این نوع سایت استراتژی ها را بر اساس کسب ایمیل از کاربر تنظیم کنیم اما برای یک فروشگاه اینترنتی پوشاک بهتر باشد شماره موبایل کاربران را ذخیره کنید . این بدان معنا نیست که سرنخ های دیگر را جذب نکنید بلکه با اولویت بندی نسبت به نوع هر کسب و کار , به تکمیل سر نخ ها و یا لید Lead مهم و متداول زیر اقدام کنید.

عموما سه سر نخ مهم برای بازاریابی دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد :

1- شماره موبایل معتبر

2- آدرس ایمیل معتبر

3- ذخیره کوکی های سیستم یا موبایل کاربر

نکته : طراحی و ایجاد کمپین های دیجیتال مارکتینگ جذب لید , جزو کمپین های اولیه و مهم و بازه زمانی طولانی مدت یا همیشگی برای هر کسب و کار اینترنتی  محسوب می شوند و اطلاعات ثبت شده می بایست بر اساس سرنخ ثبت شده توسط کاربر طبقه بندی گردد.

تقسیم بندی کاربران بر اساس سر نخ ثبت شده :

کاربرانی که با شماره موبایل ثبت نام کردند

کاربرانی که با آدرس ایمیل ثبت نام کردند

کاربانی که به سایت ما اجازه ثبت کوکی ها را داده اند

برای کار کردن با هر کدام از سر نخ ها ابتدا می بایست برای هر دسته از سر نخ ها ی جذب شده یک سیستم نرم افزاری طراحی تا آمار و اطلاعات کاربران بصورت تفکیک شده ثبت و در فرایند های بعدی بازاریابی اینترنتی مورد استفاده واقع شوند و برای دستیابی به این مهم شما نیاز به توسعه فرانت سایت برای ارتباط با کاربر و توسعه قسمت ادمین سایت برای مدیریت کاربران و گزارشگیری های مدیریتی دارید .

توانایی وردپرس در طراحی و اجرای کمپین های جذب لید کاربر

اجرای کمپین های دیجیتال مارکتینگ توسعه فرانت یا جلو سایت و قسمت پشتی سایت برای رصد و گزارشگیری و اتخاذ تصمیم مناسب است. یکی از این قسمت های مهم ورود کاربر به سایت ( ثبت نام روی سایت ) یکی از اولین و مهمترین قسمت ها برای طراحی و اجرای کمپین های دیجیتال مارکتینگ جذب لید می باشد که با توجه به اینکه سیستم مدیریت محتوای وردپرس پایه فقط بر اساس ایمیل ثبت کاربر را انجام میدهد نیاز به توسعه و یا استفاده از پلاگین هایی مثل دیجیتس و فرم گرویتی  می باشد ( اما به این سادگی نیست!! )

وردپرس تمام اطلات کاربران را در منو کاربران و بدون اینکه مشخص کند که این کابران با چه سرنخی جذب شده و  بدون هیچگونه نمودار گزارشی بصورت لیست ثبت می شود و در پلاگین های فرم ساز مثل گرویتی اطلاعات ذخیره شده کاربران کلا  در خود پلاگین ثبت خواهد شد و باید برای یکپارچه سازی اطلاعات از افزونه های مختلف این پلاگین استفاده کنید.

واقعیت این است که شما برای مارکتینگ هدفمند در دنیای اینترنت نیاز به رصد , امتیاز دهی و انتقال کاربر به راند بعدی بر اساس رفتار کاربر دارید . مرحله رصد کاربر را می توانید در آنالیتیکس بصورت حرفه ای دنبال کنید اما امتیاز دهی , انتقال کاربر به رانت بعدی و چیدمان استراتژی مارکتینگ باید بروی سایت برنامه ریزی و انجام شود که در حالت عادی بر روی وردپرس و ووکامرس وجود ندارد.

پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی همراه مارکت

همراه مارکت یک پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی و ووکامرسی برای اجرای  اتومیشن  مارکتینگ و کاملا ایرانی می باشد که بر اساس سال ها تجربه و کمبود ها و چالش های شرکت های ایرانی در تجارت الکترونیک توسط تیم سئو آکادمی طراحی و تولید شده است. در این پلاگین ایرانی برا جذب لید یا سر نخ بالاتر کاربر می توانید از هر سه ابزار اصلی دیجیتال مارکتینگ ( پیامک , ایمیل و پوش نوتیفیکیشن ) را برای سایت وردپرسی خود تنظیم نمایید و بنا به استراتژی های مارکتینگ کسب و کار خود تنظیمات لازم را انجام دهید.

داشبورد نموداری همراه مارکت

پلاگین دیجیتال مارکتینگ همراه مارکت

پلاگین دیجیتال مارکتینگ همراه مارکت

 

شما می توانید در پلاگین وردپرس دیجیتال مارکتینگ همراه مارکت بعد از جذب لید یا سر نخ کاربر هر کاربر را به راند بعدی استراتژی مارکتینگ ببرید برای هر کدام از استراتژی های مارکتینگ زمان به ثانیه ,ساعت و روز های شمسی هجری تنظیم کنید.

اطلاعات بیشتر در خصوص پلاگین دیجیتال مارکتینگ همراه مارکت اینجا را کلیک کنید

 

 

 

نویسنده

امین اسماعیل زاده

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *